Thursday, March 15, 2012

NIKMAT SYUKUR


Salam Ukhuwwah.

Tadi ada terbaca satu kisah yg di share oleh kenalan.
Bila fikir sejenak memang kisah begini biasa ada. Tapi
Bila fikir banyak kali. Pernah ke kita rasa Apa itu erti
SYUKUR yang sebenar benarnya? Yang diberi cukup
Sifat. Yang diberi cukup perasaan, yang diberi cukup
Akal fikiran, yang diberi segala galanya. Adakah kita
Pernah berasa syukur dengan nikmat yang tak terhingga ini?

Kecewa dengan diri sendiri yang kadang kala pernah
bermain dengan kata kata. Jika hari ini engkau merasa
Sangat susah. bagaimana pula dengan mereka yang 10x
Lebih susah? Gua terdiam. apa yang mampu kamu fikir?
Simpan jawapan untuk muhasabah diri.

Sumber Google

Gua menghela nafas perlahan. Betapa bertuah kita ini.
Dilahirkan sempurna. Tidak seperti mereka yang sedang
DIUJI. Subhanallah. Semoga ibu dan bapa mereka cekal
Dengan ujian yang Maha Esa. Walaupun gua hanya mampu
berkongsi cerita.

Nota kaki : Seorang kanak kanak dilahirkan normal.
Kemudian mengalami demam panas yg telah merosakkan
Banyak saraf. Kini tidak boleh makan, tidak boleh menangis,
Mata tidak boleh melihat. Dalam kepalanya
penuh dgn tiub2
Yang ditanam. Dia juga selalu kena sawan. Doakan semoga
Adik shikin ini dapat melalui ujian ni

Gua share Maklumat penting jika ada yang berminat untuk
Membantu keluarga ini.

Ini nombor Maybank Ibunya 112102087656 [Syarifah Salwa]
Nombor phone untuk terus hubungi
Puan Syarifah Salwa [012 282 8312]

4 comments:

The Book Writer said...

Bersyukurlah kita dengan apa yang ADA sekarang... :)

taqO said...

betul. bila tgk gamba adik shikin tu. sedih sangat. huhuhu

The Book Writer said...

Taqo,

Kita yang tengok ni pun sedih tambah la yang menanggungnya kan.

Kata-kata yg selalu ingat bila nampak kesusahan orang lain... "berat mata memandang, berat lagi bahu yg memikul"...

taqO said...

betul tu sab. kalau kita org luar yg xde pertalian darah ni pon baru lihat gambar dah nak menitis. ape ntah lagi ibu yg menjaga. huhu.

semoga mereka diberi kekuatan utk menghadapinya. aminn