Saturday, September 12, 2009

kenapa Dulu Lama??

salam.
Dalam perjalanan ke masjid beberapa hari lalu
telah membuat aq teringat akan kisah
tika aq pernah menjadi budak dulu.

Dulu aq xla liat nak puasa
cume masa tu, (fikiran budak2)
kenapa la dulu lama sangat bulan puasa ni.
tapi semalam. Tetiba otak ini terlintas
dengan satu fakta biasa. Mengapa zaman

ini pejam celik je dah 10 malam terakhir
ramadhan. huhu..sedih.



Tetapi..Alhamdulillah.
aq rasa bulan ramadhan kali ini.
bukanlah seperti zaman aq cilik suatu
ketika dulu, yang tiada pengisian apa2.
namun diri ini masih lagi kerdil
walaupun pujian dunia sering kali
mengangkuhkan diri. jauhkan sifat itu hendaknya.
mudah2an kelemahan diri dapat diperbaiki.
Kini umur mendewasakan diri.
apa yang terjadi di sekeliling akan aq
jadikan pengajaran. memang banyak yang
kita dapat bila hidup dalam dunia kampus.
kita akan dapat banyak SAHABAT.
dan juga akan kenal banyak KAWAN.
walau apa pun yang kita lakukan,
sentiasalah ingat akan-NYa.
skian~

5 comments:

Nazra~ said...

apalah ertinya ramadhan andai tak membawa erti kepada hamba Allah yg mampu berfikir..kan?

^__^

cik chopu said...

dulu puasa sekerat hari pun rasa macam puasa dua hari full.sekarang kita pulak yg tanya,"haik,dh berbuka ke?" masa berlari semakin laju

taqO said...

nazra - yup. tiada erti jika
biar hari2 itu berlalu pergi.

cik chopu a.k.a Cu - hmm..
betul2.. sampai nangis2 nk bukak
pose. skng.. pejam celik je.

.hasina. said...

salam ramadhan and salam lebaran ;))

gadisdaribulan said...

hmm..betul tu..
Semoga kita sentiasa ingat pada-Nya...

Ramadhan yang berlalu..
Terasa kehilangan...

Berharap Ramadhan akan datang..
Sempat untuk aku lalui..

INSYAALLAH..

><