Monday, September 26, 2011

Gua, Amoi Dan KTM.


OK, Hari ni rajin sikit. Gua gosok baju pelan pelan.
Kasi chantek. Seluar gua gosok ikut line. Kasut time
Konvo dulu, gua gosok ala kadar kasi hilang habuk.
Baru nampak kemas. Iye x?

Sampai Stesen seri setia. Gua terserempak dengan
Amoi biasa. Tu pon kalau ade jodoh. Bila selisih
Dengan pakcik pakcik nunggang motocycle. Abis gua
Kene pandang atas bawah atas bawah. Gua senyum dalam
Hati. Esok gua nak jalan dengan makcik2 je lah.

Amoi tu share cerita yang dia kene ganggu dengan
Someone like uncle cina yang kurang waras. Bila
sebut 'uncle cine' tu, panjang umo. terus muncul
Dari belakang dengan menaiki motocycle. Gua usha
Uncle yg dikatakan tak berapa waras oleh amoi.

Lantas gua buat pemerhatian terus dari hati. yes!
Betul la tu. Asik membebel atas moto. Tu mungkin
Trauma serius akibat kene bebel dengan bini kat
Rumah. kah kah.

uncle tu terus bebel sambil pandang gua dan amoi
macam nak kene makan. Adoi. patut pon amoi tu tunggu
Gua bila sampai kat pit stop seri setia hari ni.
Tak nak kene makan dengan uncle rupanya. heeee.

Kisah mula gua kenal amoi, dia kasi gua tumpang
Payung dia masa hujan yang terlebat penah gua hadapi
Time nak menuju ke KTM masa mula kerja disini.
Gua hargai teguran pertama amoi. Thx Amoi.

Nota Kaki - Hari ni gua ulang ulang layan lagu nashrin
dari stesen shah alam sampek ke seri setia. Kool.

2 comments:

cik chopu said...

untung laa. haha

taqO said...

Haha. ape yg untung nye? :)