Wednesday, February 4, 2009

Akhirnya Sempurna.

Akhirnya Sempurna.

syukur alhamdulillah. salam 4 all~
agak lama jugak aq tak posting berkenaan dengan hidup aq.
rasa macam dah keje pulak, asyik create grafik je. Ehehe~
so utk post hari ni, saje nak cerita apa yang aq dah alami
utk first month ni.

Mula pada akhir bulan Disember 08'.
hati ni plak tetiba ingin melangsaikan hutang pada yang
Esa apabila aq terbaca satu artikel yang bertulis begini “hati org
yang bernazar tidak akan tenang, apabila dia tidak membayar
nazarnya”. Huhu~ takutnyee..

so,tetiba pulak aq yang terasa. Hehe~ jadi aq bertekad.. time nak
masuk U nanti, aq mesti settlekan hutang ni. Ofkos aq bernazar atas
sebab-sebab yang tertentu. Ramai yang terkejut bila dengar
nazar aq ni selama sebulan. ade ke org buat camtu? Huhu~
sebenarnya terpulang pada individu tersebut, sebagaimana
janjinya dengan yang Esa .Ada yang hanya bernazar
selama satu hari, ianya tetap nazar walaupun hanya sehari.

Walaupun banyak cobaan-cobaan yang mendatang kerana aq
berpuasa pada hari-hari biasa yang indah ini dan Semua
cobaan dari membe-membe sendiri jugak, aq buat dek je.
Ada yang kata nak belanja nasi ayam 3 bungkos kalau aq
Bukak puasa time tu jugak! Wah!! Bukan main lagi ek diorang.. tapi,
Alhamdulillah aq bejaya mengharunginya. Buat membe yang
Baik hati, ku kenang jasamu. Haha!! Kuang hasam.

Selain dari puasa memanjang, kita jugak yang dpt faedahnya.
Macam-macam perkara yang tak baik dpt kita hindarkan secara
Tak langsung. Kire penting jugak ni, nafsu kita dpt dikawal
Dengan sepenuhnya. Dan tidak lupa pada berat badan, turun
Jugak maa.. ehehe~ oit org kampong! Berat badan aq turun 12kg!!
Ngeh3~

Dengan berakhirnya tarikh 3hb feb ni, aq telah melangsaikan
hutang ku. Dan dengan aman damainya,dptlah aq bernafas
dengan tenang~ uuuuu.. huuuu~ eheh. =D
Akhirnya Sempurna.

3 comments:

Nazra~ said...

hati org
yang bernazar tidak akan tenang, apabila dia tidak membayar
nazarnya------ ini betul bg naz. skang baru dpt byr, rasa mcm best lak hati, huhuhu ^_^

GADES MERAH JAMBU said...

semoga kawan ku ini drahmati Allah :) amin!!

taqO said...

nazra - hehe,naz nazar ape ek?

gadis mera jambu - insyAllah~ ^^
amin. thx awk